Erreur téléversée pièces jointes plus gros que 10 KB

andrew_squash
Messages : 2
Inscription : ven. sept. 02, 2022 3:50 pm

Erreur téléversée pièces jointes plus gros que 10 KB

Message par andrew_squash »

Bonjour,

Je viens d'installer SquashTM V4.0.0 avec Postgresql 14 sur Ubuntu 22. Toute marche bien sauf les pièces jointes. Dans les paramètres système, la taille maximum est 2 MB. Mais seulement les fichiers moins de 10 KB sont acceptés. Dans tous les autres cas, je reçois une erreur générique sans détails. J'ai essayé de regarder les logs Postgresql et squash mais ça dit rien concernant cette erreur. Je n'ai pas cette erreur par contre si j'installe sur Windows 10.

Est-ce-que vous avez des idées de quels paramètres (squash ou même Ubuntu) cause ce problème?


Merci,

Andrew
FosterBill
Messages : 3
Inscription : jeu. sept. 24, 2020 1:38 pm

Re: Erreur téléversée pièces jointes plus gros que 10 KB

Message par FosterBill »

Bonjour Andrew,

J'ai tenté de faire une monté de version vers la version 4.0.0 sur ma plateforme Ubuntu 22.04 et une base de données maria dB mais je n'arrive pas à lancer le service squash-tm. Les logs de de squash-tm et d'apache2, ne permettent pas d'identifier l'origine du problème. Pas plus que les messages d'erreur affichés dans le résultat de la commande de lancement du service, présenté ci-dessous :

-°-°-°-°-°-°-°-°--°-°-°-°-°-°-°-°--°-°-°-°-°-°-°-°--°-°-°-°-°-°-°-°--°-°-°-°-°-°-°-°--°-°-°-°-°-°-°-°-

squash-tm.service - Squash-tm daemon
Loaded: loaded (/etc/systemd/system/squash-tm.service; enabled; vendor preset: enabled)
Active: failed (Result: exit-code) since Fri 2022-09-09 15:34:43 CEST; 4 days ago
Main PID: 1135019 (code=exited, status=1/FAILURE)
CPU: 20.164s

sept. 09 15:34:43 billfoster-HP-EliteBook-840-G1 systemd[1]: squash-tm.service: Scheduled restart job, restart counter is at 4.
sept. 09 15:34:43 billfoster-HP-EliteBook-840-G1 systemd[1]: Stopped Squash-tm daemon.
sept. 09 15:34:43 billfoster-HP-EliteBook-840-G1 systemd[1]: squash-tm.service: Consumed 20.164s CPU time.
sept. 09 15:34:43 billfoster-HP-EliteBook-840-G1 systemd[1]: squash-tm.service: Start request repeated too quickly.
sept. 09 15:34:43 billfoster-HP-EliteBook-840-G1 systemd[1]: squash-tm.service: Failed with result 'exit-code'.
sept. 09 15:34:43 billfoster-HP-EliteBook-840-G1 systemd[1]: Failed to start Squash-tm daemon.

-°-°-°-°-°-°-°-°--°-°-°-°-°-°-°-°--°-°-°-°-°-°-°-°--°-°-°-°-°-°-°-°--°-°-°-°-°-°-°-°--°-°-°-°-°-°-°-°-

Avez-vous été confronté à ce type de problème ?

Merci de votre aide

FosterBill
Yamina
Messages : 273
Inscription : lun. avr. 09, 2018 2:35 pm

Re: Erreur téléversée pièces jointes plus gros que 10 KB

Message par Yamina »

Hello,

Do you have any logs on 'logs' folder on squash-tm ? If logs are not precise can you try to put them on debug : https://tm-en.doc.squashtest.com/v4/ins ... logs-level and try again to restart.
Did you update your squash database as requested on documentation : https://tm-en.doc.squashtest.com/v4/ins ... version-40 ?

Regards,
Yamina
andrew_squash
Messages : 2
Inscription : ven. sept. 02, 2022 3:50 pm

Re: Erreur téléversée pièces jointes plus gros que 10 KB

Message par andrew_squash »

Yamina a écrit : jeu. sept. 15, 2022 11:05 am Hello,

Do you have any logs on 'logs' folder on squash-tm ? If logs are not precise can you try to put them on debug : https://tm-en.doc.squashtest.com/v4/ins ... logs-level and try again to restart.
Did you update your squash database as requested on documentation : https://tm-en.doc.squashtest.com/v4/ins ... version-40 ?

Regards,
Yamina
So, in a weird twist, running as a linux service doesn't write into the log at all.
If I instead start it manually using startup.sh (command: nohup ./startup.sh &), it suddenly writes to the log and the 10KB upload restriction is gone.

I'm using the same service file as suggested in the docs

[Unit]
Description=Squash-TM daemon
After=systemd-user-sessions.service time-sync.target

[Service]
WorkingDirectory=/opt/squash-tm/bin
ExecStart=/opt/squash-tm/bin/startup.sh
ExecStop=/bin/kill $MAINPID
KillMode=process
Type=simple
#Restart=on-failure
User=squash-tm
Group=squash-tm

[Install]
WantedBy=multi-user.target


This makes even less sense to me now.
Dernière modification par andrew_squash le jeu. sept. 15, 2022 9:44 pm, modifié 2 fois.
andrew_squash
Messages : 2
Inscription : ven. sept. 02, 2022 3:50 pm

Re: Erreur téléversée pièces jointes plus gros que 10 KB

Message par andrew_squash »

Nevermind, I just realized my mistake. The service is running under user squash-tm where as if I run manually it's using my other user.
I must have run this command chown -R squash-tm: /opt/squash-tm/ the first time without sudo (as Ubuntu won't throw an error for chmod even if it is rejected in the terminal). Frankly I'm surprised it ran that well at all originally.
agoethals
Messages : 70
Inscription : mer. août 08, 2018 12:08 pm

Re: Erreur téléversée pièces jointes plus gros que 10 KB

Message par agoethals »

Hello,

regarding the attachment upload issue, do you have a web server in front of squash-tm ?

If so, please check the max upload size and max post body size in your web server configuration (the exact names of these parameters depend upon which webserver is used, ie nginx, apache, etc.). Also check your webserver logfiles for the error.
Maskinla
Messages : 2
Inscription : lun. nov. 06, 2023 5:36 am

Re: Erreur téléversée pièces jointes plus gros que 10 KB

Message par Maskinla »

andrew_squash a écrit : jeu. sept. 15, 2022 10:09 pm Nevermind, I just realized my mistake. The service is running under user squash-tm where as if I run manually it's using my other user.
I must have run this command chown -R squash-tm: /opt/squash-tm/ the first time without sudo (as Ubuntu won't throw an error for chmod even if it is rejected in the terminal). Frankly I'm surprised it ran that well at all originally. run 3
If so, kindly verify that your web server configuration allows for both the maximum upload and post body sizes.
Répondre

Revenir à « Installation & Base de données / Installation & Database »